ABOUT US

The time has come.

 

InForm Grafik has successfully left the start-up phase and is now starting to become active.

 

The shop at Stettiner Str. 63 is our new home.

 

Here we not only offer virtual design, but also put all of our experience in instant digital printing to weight. Your ideas are put on paper on modern printing and finishing machines.

LydiaBoenisch_InformGrafik_sw_176.jpg
EXPERT
ADVICE
TIME MANAGEMENT
QUALITY

Experience is the be-all and end-all in almost every industry. InForm Grafik is characterized by good craftsmanship.

Good work always takes time

But with good advice, we minimize waiting times to a minimum.

Quality doesn't end with paper. Our passion is the right choice of materials and the types of printing to be selected.

WHO IS BEHIND

INFORM GRAFIK?

 

 

The idea of ​​becoming self-employed quickly turned into a real business.

 

We had been colleagues for four years and when fate offered us the opportunity to work together again, we took all the courage together and went into the "founding phase".

Networking with other founders encourages us in our project.

InForm Grafik relies on cooperation

 

During our start- up phase , we were able to establish the first networks through the MOBIL start-up consultancy and are now more convinced than ever that we will enrich Göttingen with our offer.

Sabrina Diedrich

Im Januar 2001 geriet ich eher zufällig in die Druckbranche, doch schnell wurde klar, dass die Mischung aus Kundenberatung und Handwerk genau meinen Talenten entsprach. Nach einer kaufmännischen Ausbildung, arbeitete ich mich nach und nach in sämtliche Bereiche des Geschäftes ein. Ich bildete mich in Sachen Mediengestaltung weiter, erlernte das Reparieren und Warten der Büromaschinen und erledigte fortan alle Arbeiten, die in diesen Bereichen anfielen.

 

Die Ideen und Wünsche, die Kunden an mich herantragen, treiben mich auch weiterhin an Neues zu lernen. Doch jetzt ist es an der Zeit all mein erworbenes Können und Wissen in ein eigenes Geschäft zu stecken und damit Ihnen und Ihren Ideen zur Verfügung zu stehen.

Lisa Erben

2013 begann ich meine Ausbildung zur Mediengestalterin in Digital und Print.

Gestalten und mit der damals gängigen Software Projekte umzusetzen war schon vorher eine meiner größten Leidenschaften.

Nach meiner Ausbildung nahm ich eine Stelle in der freien Wirtschaft an und arbeitete als Mediengestalterin im Verlagswesen.

Nach den Jahren rein gestalterischer Tätigkeit wurde mir klar, dass mir in meiner Arbeit die Produktion und der direkte Kontakt zum Kunden sehr gefehlt haben.

Dies werden wir nun ändern.

LydiaBoenisch_InformGrafik_99.jpg

Stettiner Straße 63

37083 Göttingen

© InFormGrafik 2020

Contact info

0551/288 78 931

0176/652 77 828

kontakt@informgrafik.de

Opening hours

Mon - Fri

11 a.m. - 5 p.m.

Appointments outside of these times or on Saturdays are possible by previous arrangement.

Consultations are currently possible at Stettiner Str. 63.

For infection protection reasons, a minimum distance of 1.5 m must be maintained.

We are prepared for contactless handovers and deliveries.

Please just contact us!

CO2 footprint:

kg CO2 compensation payments made